články


Jak mi běh pomáhá uvědomit si sebe samu

Běhám už hodně let a běh mi přináší určitě lepší kondici, více síly, zdravou chuť k jídlu, zapojení široké skupiny svalů a krom toho i velmi důležitou věc. Vždy si u běhu nádherně vyčistím hlavu.
celý článek



Jak protahování ovlivňuje běžeckou techniku

V minulém článku jsem psala o důležitosti posilování a o tom, jak mohou jednotlivé oslabené svaly negativně ovlivňovat Vaší techniku. Teď bychom se naopak podívali na to, jak zkrácené svaly ovlivňují držení těla nejen v běhu, jak protahovat, a zda je protahování vždy dobrým řešením pro každého.
celý článek



Silový trénink je důležitý zařadit hned od začátku

Když začínáme běhat, jsme většinou rádi, že jsme konečně vyběhli po tolika letech přemlouvání. Běžíme hlavně pro ten pocit v cíli, kdy nám endorfiny způsobí opojný pocit nekonečné spokojenosti. Jsme na sebe patřičně pyšní, že se to konečně podařilo. Nicméně pokud budeme pokračovat, je třeba vyvážit běh tak, abychom příliš nepřetěžovali klouby a svaly. Chci říct, jen vyběhnout nestačí. Je zcela zásadní běžecký trénink cíleně kompenzovat. Vedle aktivní regenerace jako je plavání, kolo, brusle a jiné, bych doporučila zařazení silového tréninku. Začátečníkům pro prevenci zranění, pokročilým pro vyřešení bolestí, které je díky běhání potkaly, a závodníkům jako skvělý prostředek pro zrychlení.
celý článek



Vědomý běh vás bude bavit

Na co myslíte, když běžíte? Přemýšleli jste někdy o tom, jak dopadá vaše noha či co dělají paže? Dokážete vnímat povrch, po kterém běžíte? Stává se vám, že vás běh nebaví a počítáte kilometry do cíle? Máte bolesti, které jsou neodmyslitelně spjaté s během? Mám pro vás řešení, které mně osobně funguje a které vám jako fyzioterapeut můžu doporučit. Jmenuje se vědomý běh.
celý článek



Je člověk ze své podstaty líný?

Chci se jako fyzioterapeut a sportovec zamyslet nad tím, kde se v nás lenost bere, a co přináší či bere našemu tělu a životu obecně.
celý článek



Běhání v zimě má léčivé účinky

Běhání v zimě je bezesporu náročná disciplína. Ale při dodržení základních pravidel správného oblékání můžeme s radostí vyběhnout i do největší české zimy. Podívejme se na to, co se s tělem v zimním období při běhání děje. Ukažme si, jak tělo na zimní sezónu připravit a jaké zdravotní benefity zimní běhání přináší.
celý článek



Chodidlo v běhu a jeho aktivace v zimním období

Je nutné aktivně zapojit chodidlo do běhu. To ví každý běžec, díky fenoménu Born to run. A kdo to náhodou neví, dozví se to teď. Vy ostatní se dozvíte, co dělat, když teď v zimě nebudete běhat bosky po trávě či v minimalistické obuvi. Ukážu tipy, jak předejít tomu, že chodidlo bude slábnout a postupně jej přestanete zapojovat. Zkuste si na jeden den dát ruku do rukavice a nosit ji na ní celý den. Večer zkuste provléknout nit uchem jehly, jsem si jistá, že to nepůjde tak hladce. S chodidlem to funguje stejně. Pokud jej nestimulujeme, ztratí schopnost vnímat povrch a adaptovat se na něj. Jinými slovy, pokud je celý den zavřené v pevné botě, tak ztrácí schopnost jakkoliv pracovat. V běhu má tento fakt zcela zásadní dopad na jeho ekonomiku.
celý článek



Fasciální manipulace

Byl to mladý Ital, který se jmenoval Luigi Stecco, jenž již před 40 lety začal ve své vlasti rozvíjet koncept fasciální manipulace. Nyní se tato metoda konečně dostává i do České republiky. Fasciální manipulace je velmi propracovaný a vědecky podložený fyzioterapeutický systém. Přináší nový pohled na to, jak ovlivňují pohybový systém operace, úrazy či jiné zásahy do těla. Jak je již z názvu metody patrné, pracuje s fasciemi.
celý článek